Kövess minket:
Eseménynaptár
2019. november
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
17
18
20
23
24
25
26
27
29
30

Összes esemény ›

Felkészítések

A diákok felkészítése szakmai, nyelvi kulturális és mentális területen zajlott, a szorgalmi időszakot megelőzően, 2017. augusztus 21. és 31. között.

A szakmai felkészítés célja olyan szakmai sajátosságok, illetve gyakorlati ismeretek elsajátítása volt, amelyekkel a tanulók a külföldi gyakorlat során találkozhatnak. Fontos volt, hogy a diákok megismerjék a fogadó intézményt, az ott alkalmazott módszereket, munkafolyamatokat. A szakmánként 15 órás intenzív felkészítést szakmacsoportos bontásban a szakmában oktató szaktanárok végezték. A felkészítés gyakorlatorientáltságát a kiscsoportos forma tette lehetővé.

Az idegen nyelvi felkészítés 60 órában történt meg. Ebből 45 óra általános és 15 óra szakmai idegen nyelvi képzésben részesültek a diákok. Az órák célja a diákok felkészítése az idegen nyelvi környezet kihívásaira. Az általános nyelvi felkészítés az előzetes feladatlapok értékelése alapján differenciáltan történt.

A diákok szakmai és idegennyelvi ismereteinek fejlődését a felkészítő kollégák feladatlapok segítségével ellenőrizték.

A kulturális felkészítés során a diákok Németország történelmébe, film- és zeneművészetébe, kultúrájába, étkezési szokásaiba nyerhettek betekintést. Az idegennyelvi és a kulturális felkészítést is német szakos kollégáink végezték.

A kétnapos lélektani felkészítés célja az volt, hogy a gyerekek felkészüljenek a honvágy, a család hiányának érzésére, és később kezelni tudják ezeket. Fontos volt, hogy a diákok között jó csapatszellem alakuljon ki, hogy jól érezzék magukat egymás társaságában, ezzel is megkönnyítve az egyhónapos kinn tartózkodás során jelentkező nehézségek leküzdését. A felkészítést a projektet koordináló pedagógusok és az iskolapszichológus végezték. A csapatépítő és szituációs játékok mellett sor került a kiutazással kapcsolatos gyakorlati tudnivalók megbeszélésére is. Közösen állítottak össze egy leltárt, hogy mit kell mindenképp becsomagolni az útra. Megbeszélték - a szociális gondozó és ápoló szaktanár segítségével - az előforduló leggyakoribb betegségeket, a tüneteket, a kezelés módját.

A pénzbeosztás fontosságára matematikai gyakorlattal hívtuk fel a résztvevők figyelmét, árfolyamot számoltunk és azonnal kellett reagálni egy szituációs játék során, hogy kb. mennyibe is kerül egy bizonyos termék, és gondolják alaposan végig, hogy megéri-e.

A projekt előkészítésének fontos állomásai voltak a szülői értekezletek. Az első találkozásra a projekt indulásakor került sor. Itt a szülők a projekt lényeges paramétereiről kaptak tájékoztatást: úti célról, a fogadó intézményről és a gyakorlati helyekről, illetve a tanulókkal szembeni elvárásokról, míg a második értekezleten – közvetlenül a kiutazást megelőzően – az utazással kapcsolatos gyakorlati tudnivalókról.

Kapcsolódó képgaléria

  
  
© 2019 Szekszárdi Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva