Kövess minket:
Eseménynaptár
2019. november
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
17
18
20
23
24
25
26
27
29
30

Összes esemény ›

Felkészítések

A felkészítő munka már augusztusban megkezdődött. Iskolánkban – a korábbi évek sikeres pályázatainak tapasztalatai alapján – a felkészítéseket döntően nem iskolaidőben tartottuk, hanem a nyári szünet utolsó két hetében. Ez a gyakorlat az idén is bevált, nem akadályozta a normál tanulást, akik pedig szakmai gyakorlatra is járnak, velük iskolaidőben szinte képtelenség időpontot egyeztetni.

A pályázat kötelező elemként tartalmazza a felkészítéseket, de nagy szükség is van rá! A tanulók különböző évfolyamokról jelentkeznek, nincsenek a tananyag elsajátításában „egy szinten”, hiszen van olyan tanuló, aki már két éve, van olyan, aki csak egy éve foglalkozik adott szakmai tananyag elsajátításával. A nyári szünet végére egyébként is kopnak az ismereteik.

Az idegen nyelv használata, a német nyelv „lexikális” részének felfrissítése is fontos, nem akarok sorrendet állítani, de talán a legfontosabb. A külföldi szakmai gyakorlat során német nyelvi környezetben élnek, dolgoznak a diákok. Várhatóan egyedül, vagy néhányan együtt utaznak majd, használniuk KELL a német nyelvet. A munkahelyeken pedig meg kell érteni a munkafeladatokat, az utasításokat. A munkahelyi feladatok megéréséhez a szakmai német nyelvi felkészítés is segítséget adott.

A felkészítések egy előre összeállított órarend szerint zajlottak, helyszíne a Széchenyi téri telephely volt. Reggel 8 órakor kezdtünk és délután 4-körül végeztünk minden nap. Az éhes tanulók ellátásáról – a pályázat keretein belül – egy környékbeli vállalkozó gondoskodott.

A szakmai felkészítések szakmánként zajlottak. Az iskola szaktanárai tartották, akik már a korábbi években gyakorlatot szereztek ebben, és a korábbi, sikeres pályázatok résztvevői is tudtak ötleteket adni, hogy milyen témakörökre kell a hangsúlyt fektetni. A pénzügyi és számviteli ügyintézőknél kicsit a sötétben tapogatóztak a szaktanárok, hiszen ebben a szakmában még nem volt nyertes pályázat, de a „tananyag” év eleji ismétlésnek is megfelelt a résztvevő diákoknak.

A szakmai idegen nyelvi felkészítéseknél is sokat segítettek a felkészítő tanároknak a korábbi évek tapasztalatai. Közösen készítettek „szótárt” nemcsak szavakból, hanem a leggyakoribb kifejezésekből is, ami a szakmájukat érinti.

A német nyelvi felkészítés nagy hangsúlyt kapott. Az idegen nyelvű kommunikáció fejlesztése nagyon fontos egy ilyen utazás előtt. Azt kell elérni, hogy a tanulók meg merjenek szólalni idegen környezetben, és meg tudják értetni magukat. Különböző szituációs játékok segítettek ebben, és természetesen a megalkotott „kisokosok”.

A felkészítések közben szülő értekezletet tartottunk. Nemcsak a szülőket, hanem a tanulókat is vártuk, hogy közösen hallgassák végig, hogy mi a célja a projektnek, milyen feladatok várnak a tanulókra, mit várnak el a kísérő tanárok és az iskola vezetősége tőlük. Biztosítottuk a szülőket, hogy vigyázunk gyermekeikre. Korábbi nyertes Erasmus+ pályázat kísérő tanára mondta el az élményeit, tapasztalatait, válaszolt a diákok és a szülők által feltett kérdésekre. Ekkor adtuk át az összeállított listát, hogy mit kell még elintézzenek a tanulók, és hogy mit kell feltétlenül elhozniuk az útra. Praktikus tanácsokat is írtunk bele, hiszen ilyen hosszú időre a diákok többsége még nem volt távol az otthonától. Azért is tettük ezt viszonylag korán, hogy mindenkinek legyen ideje átgondolni, elintézni, időt szakítani ezekre. Ilyen pl. az európai betegbiztosítási kártya elintézése, annak az ellenőrzése, hogy meddig érvényes a személyi igazolványuk, mindenkit kértünk, hogy menjen fogorvoshoz, és orvoshoz, kérjen tanácsot, hogy milyen gyógyszerekre lehet szüksége, ha kell írassa fel, váltsa ki.

A kulturális-mentális-lélektani felkészítés augusztus 29-én és 30-án zajlott az iskola kollégiumának épületében. Két napra „beköltöztünk”, diákok-tanárok együtt. Ezekben a napokban kicsit lassítottunk a tempón, a német nyelvi foglalkozások is kötetlenebb, játékosabb témákat dolgoztak fel és beszélgetésekre is volt időnk. Az egyik nap délutánjára meghívtuk az iskola pszichológusát, aki egy csapatépítő játékot vezényelt le. Vacsora után egy korábbi projekt kísérő tanára tartott – sok-sok fényképpel illusztrált – élménybeszámolót arról a pályázatról, melynek a helyszíne szintén Schkeuditz volt. Kirándultunk a környékbeli Szecska-tóhoz, ami alaposan elfárasztott mindenkit, mert ekkora távolságra sokan nem voltak felkészülve, és nagyon meleg is volt. A felkészítő tábor jó hangulatban telt, a diákok ismerkedtek egymással, és a kísérő tanárokkal.

Kapcsolódó képgaléria

  
  
© 2019 Szekszárdi Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva